Kiina

Keskustelua Aasian maista ja matkoista.

Kiina

ViestiKirjoittaja *pökö* » 05 Tammi 2006, 20:19

Mikähän on paras paikka Kiinassa matkustaa? Haluisin löytää silkkiä ja posliinia. Tietääkö kukaan?

*pökö*
*pökö*

ViestiKirjoittaja vieras » 26 Tammi 2006, 19:18

Palasin juuri Pekingistä. Olin Kiinassa työmatkalla, joten en ehtinyt kiertelemään paljoa. Haluan ehdottomasti mennä takasin ja tutustua maan historiaan ja kulttuuriin. Kiina on kaunis ja halpa maa ja ihmisiä kaduilla on PALJON :!:
vieras

ViestiKirjoittaja Zinu » 17 Marras 2006, 18:23

Pökö!

Silkkiä ja posliinia saa Pekingistä silkkikujalta ja varmasti melkein mistä vaan. ikävä kyllä helposti tulee myös huijatuksi, jos ei eihan varmasti osaa erottaa silkkiä halpakankaista. Materiaalia kun voi käyttää niin monella tapaa ja se voi näyttää sametilta, ohuelta sifongilta tai paksulta kankaalta.

Matkustaa "kannattaa" monessakin paikassa: Pekingissä eli pohjois-Kiinassa, sieltä on myös lyhyt matka kiinan muurille. Keski-Kiinassa nähtävää on mm. Xian:n kaupungissa, jossa sijaitsevat terrakottasotilaat. Koko maan historia tarjoaa nähtävää ja kuultavaa, ehkä kannattaa itse hankkia opaskirjoja ja tutustua maahan muutenkin. olen käynyt itse kummassakin paikassa ja olen myös asunut Kiinassa. Etelä-Kiina on luonteeltaan aivan erilaista kuin pohjoisosa ja ne ihmeelliset korkeat, vihreät saaret haluaisinkin vielä päästä näkemään.
Zinu

ViestiKirjoittaja Vieras » 14 Elo 2007, 18:36

Jing De Zhen on paras posliini paikka, koska se on ns. Posliinin pääkaupunki. Pekingistä posliinia kannattaa ostaa Jing De Zhen -kaupasta, joka sijaitsee Qianmenin eteläportin läheisyydessä.
Voin myös mainita Pan Jia Yuanin, joka on ns. Antiikkitori. Torilta löytyy tavaraa posliinista vanhoihin huonekaluihin.
Silkkiä ostimme viimeksi Yuanlong silk storesta, joka sijaitsee parin sadan metrin päässä Taivaantemppelin etelä-portilta ja Hong Qiaosta. Silkkikuja ja Hong Qiao ovat yksiä mahdollisia silkin ostopaikkoja, jos haluaa valmiita silkkituotteita.
Vieras

Paluu Aasia