Hei
Olisiko kenelläkään tietoa, saako Goasta ostaa apteekista Malarone-nimistä malarialääkettä? Suomessa 1 paketti maksaa 43,50 euroa ja meidän perhe tarvitsee 6 pakettia, yhteensä siis 261 euroa . Jos tietäisin varmasti, että niitä saa Goastakin, niin ostaisimme vain yhden aloituspaketin täältä ja loput sieltä.
Aika lailla tuntuu menevän matkaan rahaa muuallekin kuin matkatoimistolle. Viisumit, passikuvat niihin, rokotukset, maitohappobakteerit ja nämä malarialääkkeet mm. Mielellään säästäisimme vähän, mutta toisaalta turvallisuudesta emme halua tinkiä.
Toivottavasti jollakulla on tietoa asiasta.
Malarialääkkeet Intiasta?
11 viestiä
• Sivu 1/1
Malarone on kallis lääke mutta goalle tietojeni mukaan sopii myös larium lääke keskustele lääkärisi kanssa josko saisit tätä halvenpaa, niin minä tein kun lääkäri kirjoitti ensin malaronea joka on tolkuttoman kallis , ymmärrän kyllä, että eri alueille tarvii eri lääkitystä mutta larium on mielestäni goalle riittävä.sillä pärjäsin pari viikkosen eikä mitään seurauksia tullut. En osaa sanoa mitä lääkettä saa goalta, mutta olettaisin että heillä on omat versionsa siellä ? hinta luokka on varmasti halvenpi kuin täällä. Hyvää Matkaa !
- Vieras
Hei
Ostimme ne Malaronet Suomesta kalliilla hinnalla. Kyselin Goan apteekeista, mutta samanlaista lääkettä ei ollut tarjolla. Muita malarialääkkeitä kyllä löytyi ja jotain aika lähelle vastaavaa, jota olisi otettu vain kerran viikossa. Malarone otetaan joka päivä.
Vatsaongelmien takia meillä kävi hotellilla lääkäri ja hän kertoi, että Malarone on paras malarialääke, mutta tosiaan Lariumkin riittäisi, koska talvinen Goa ei ole niin riskialtis paikka malarian suhteen. Hyttysiä oli, mutta ei kovin paljoa. Aika vähillä pistoilla selvittiin.
Ostimme ne Malaronet Suomesta kalliilla hinnalla. Kyselin Goan apteekeista, mutta samanlaista lääkettä ei ollut tarjolla. Muita malarialääkkeitä kyllä löytyi ja jotain aika lähelle vastaavaa, jota olisi otettu vain kerran viikossa. Malarone otetaan joka päivä.
Vatsaongelmien takia meillä kävi hotellilla lääkäri ja hän kertoi, että Malarone on paras malarialääke, mutta tosiaan Lariumkin riittäisi, koska talvinen Goa ei ole niin riskialtis paikka malarian suhteen. Hyttysiä oli, mutta ei kovin paljoa. Aika vähillä pistoilla selvittiin.
- Alkuperöinen kirjoittaja
Malarone vaiko Lariam?
En kyllä ostaisi sen kummemmin Malaronea kuin muitakaan reseptilääkkeitä keskustelematta asiasta lääkärin kanssa - ja varmistumatta, että lääkkeet ovat tosiaan sitä mitä pitääkin.
Lariam aiheuttaa monille hallusinaatioita ja pahimmillaan psykooseja. Esimerkiksi joidenkin maiden sotilaat eivät saa käyttää sitä juuri tästä syystä, vaikka heidät lähetettäisiin malaria-alueelle.
Olen itse käyttänyt Malaronea pari kertaa ilman sivuvaikutuksia - ja säälinyt joitakin matkalla tapaamiani painajaisista ja matkapahoinvoinnista kärsineitä Lariamin käyttäjiä. Veneretki allokkoisella merellä oli heille aika kauhea kokemus.
Malarone on tosin kallista, mutta se lienee tämänhetkisistä malarialääkkeistä myös paras. Monen hengen perheelle se voi olla liian kallis muiden matkakustannusten lisäksi. Haittana voi olla myös se, ettei Malaronen pitkäaikaiskäytöstä taida vielä olla kovin kummoisia kokemuksia, eli sitä suositeltiin ainakin pari vuotta sitten vain muutaman viikon matkoille.
Lariam aiheuttaa monille hallusinaatioita ja pahimmillaan psykooseja. Esimerkiksi joidenkin maiden sotilaat eivät saa käyttää sitä juuri tästä syystä, vaikka heidät lähetettäisiin malaria-alueelle.
Olen itse käyttänyt Malaronea pari kertaa ilman sivuvaikutuksia - ja säälinyt joitakin matkalla tapaamiani painajaisista ja matkapahoinvoinnista kärsineitä Lariamin käyttäjiä. Veneretki allokkoisella merellä oli heille aika kauhea kokemus.
Malarone on tosin kallista, mutta se lienee tämänhetkisistä malarialääkkeistä myös paras. Monen hengen perheelle se voi olla liian kallis muiden matkakustannusten lisäksi. Haittana voi olla myös se, ettei Malaronen pitkäaikaiskäytöstä taida vielä olla kovin kummoisia kokemuksia, eli sitä suositeltiin ainakin pari vuotta sitten vain muutaman viikon matkoille.
- Vieras
Me syötiin Malaronea, mutta paikalliset kyllä ihmettelivät. Myös eräs sveitsiläinen nainen joka asuu nykyään siellä sanoo, että tuo on ihan turhaa. Hän on lapsineen asunut siellä 10 v eikä kellekään ole tullut mitään. Lisäksi malariaa kuulemma hoidetaan siellä erittäin tehokkasti. VAi n hoitamattomat tapaukset kuolöevat, ja niitäkin on väestöönnähden hyvin vähän. En mene sanomaa, että älkää syökö, mutta itse mietin seuraavalla kerralla kahdesti...
- Vieras
Lariamin haittavaikutukset
Olisi mielenkiintoista nähdä kerrankin puolueeton tutkimus noista paljon puhutuista Lariamin haittavaikutuksista. Itse söin Lariamia 6 kk putkeen reissatessani Aasiaa, saamatta yhtään mitään haittoja. En liioin tavannut reissussani ketään muutakaan joka olisi niistä valittanut. Tuntuu että koko Lariam-kohu on yhtä suurta urbaania legendaa...
edit: Heliopar puolestaan aiheutti järkyttävän pahoinvoinnin ja vaimo kipristeli kaksinkerroin Doxitinin aiheuttamien vatsakipujen kynsissä. Että semmoista...
edit: Heliopar puolestaan aiheutti järkyttävän pahoinvoinnin ja vaimo kipristeli kaksinkerroin Doxitinin aiheuttamien vatsakipujen kynsissä. Että semmoista...
- tulperi
- Vieras
Re: Lariamin haittavaikutukset
tulperi kirjoitti:Olisi mielenkiintoista nähdä kerrankin puolueeton tutkimus noista paljon puhutuista Lariamin haittavaikutuksista. Itse söin Lariamia 6 kk putkeen reissatessani Aasiaa, saamatta yhtään mitään haittoja. En liioin tavannut reissussani ketään muutakaan joka olisi niistä valittanut. Tuntuu että koko Lariam-kohu on yhtä suurta urbaania legendaa...
Lariam aiheuttaa todella joillekin hallusinaatioita ja sekavuutta. Matkalta on jopa jouduttu lähettämään ihmisiä kotiin aikaisemmalla lennolla kuin oli tarkoitus. Lähiomaiseni on ollut oppaana ja kertoi näistä tapauksista Afrikasta. En tiedä minkälaista puolueetonta tutkimusta oikein kyselet, minulle riittää luottamani oppaan kertoma. En luota niin varmasti omaan Lariamin sietokykyyni, että haluaisin sitä kokeilla, vaan aion pyytää Malaronea-reseptiä nyt kohta mennessäni Goaan pariksi viikoksi. Miksi riskeeraisin, kun kerran tiedän Lariamin olevan joillekin sopimaton - ehkä itselleni siis myös.
- Vieras
lariam erittäin vaarallinen
En suosittele kenellekään Lariam lääkettä. Olen työskennellyt kehitysyhteistyössä ja tiedän kolme läheistä tapausta joissa Lariamin käyttö johti vakavaan psykoosiin. Tietoa Lariamin vaaroista löytyy esim. Netistä englanniksi.
- miinamanu
11 viestiä
• Sivu 1/1