Kuinka paljon Koh Samuilla sataa marras-joulukuussa?

Keskustelua Aasian maista ja matkoista.

Kuinka paljon Koh Samuilla sataa marras-joulukuussa?

ViestiKirjoittaja Vieras » 22 Tammi 2008, 20:46

Ollaan suunnittelemassa matkaa Samuille marras-joulukuussa. Onko jollain kokemuksia paiksta tuolta ajalta? Luin, että Samuilla on vielä marraskuussa sadekausi. Kuinka plajon siellä sataa? Haittaako sademäärä lomaa vai ovatko sateet ns. lyhyitä monsuunisateita?
Vieras

samui

ViestiKirjoittaja .. » 12 Helmi 2008, 22:42

Tämä Samui on kumma kohde siitä, että tietoa ei löydy syksyn matkoja koskien. Myös minä olen yrittänyt selvittää saaren säätilaa syksyisin.

Joitakin heittoja olen napannut, kuten lokakuussa -07 satoi kaatamalla.
Olen tilannut lokakuulle matkan.

Matkatoimistossa sanottiin, etteivät ole saaneet valituksia kyseisen kohteen säästä.
He eivät myisi matkoja sinne, jos sää olisi todella epävakaa.

Onhan sinne matkoja myyty pitkään syksyisinkin, mutta kukapa näihin nettikysymyksiin vastaisi. ??????

Heikkoa infoa.

ps. kirjaudu thairy n e t sivustolle, sieltä löytyy joitain vastauksia :idea:
..

ViestiKirjoittaja Vieras » 03 Huhti 2008, 09:58

Moi,

Selailen kaikenlaista matkoihin liittyvää ja huomasin kysymyksesi samuihin liittyen.

Siellä kyllä sataa marraskuussa, näin sanottiin asiantuntevasta matkatoimistosta meille kun olimme sinne silloin menossa. Olimme siellä joku vuosi sitten tammikuussa. Sää oli hieno, mutta muutoin en voi paikkaa kellekään suositella. Mielestäni paratiisisaari on tuosta paikasta paljon sanottu! Itse kuvailisin sitä enemmänkin turistiansaksi. Tietenkin riippuu siitä mitä matkalta haluaa ja minkä verran on reissannut, mutta itse en samuille enää menisi uudelleen. Aika kävi pitkäksi vaikka tehtiin kaikki mitä siellä voi tehdä.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 08 Kesä 2008, 10:23

Moi!
me oltiin kavereitten kaa lokakuun puolivalissa -06 reilu viikko. ei satanu kertakaa, vaik sadekauden piti kaiken jarjen mukaa viela pihista. en usko et sataa... mut jos ette oo viela lippuja tilannu, nii vaihtakaa paikka, samui ei oo nakemisen arvonen. vaihtakaa paikkaa suurimpaan suosikkiimme, koh sametiin. melkonen paratiisisaari, missa hiekka varmaan valkosinta thaimaassa. pattaijalta tulee paivaturisteja kaymaan, niita lihavia lansimiehia thainaisineen, niit oli vaha allottava katella, mut muuten paras kokemus thaimaasta. sanoisinko paratiisisaari. bangkokista paasee katevasti siistilla bussilla muutaman tunnin matkan. sit vaihetaan lauttaan ja ollaan perilla. jotai sairaan vahan ne peri maksua saareen paasysta, se on luonnonpuisto.
Hyvaa reissua!
Vieras

Koh Samuille

ViestiKirjoittaja Lomalle » 11 Kesä 2008, 13:33

Me olemme olleet kaksi kertaa joulun ja uudenvuoden aikana Samuilla ja kummallakin kerralla on ollut aika surkeat säät. Muutama aurinkopäivä, mutta muuten tuulista, pilvistä ja sateista. Menisin sinuna Phuketin tai Krabin suuntaan ja kesällä Samuille.
Lomalle

ViestiKirjoittaja Vieras » 09 Tammi 2009, 21:24

Me oltiin lokakuussa 08 samuilla pari viikkoa eikä sade haitannut. Vettä tuli öisin tai aikaisin aamulla. Pilvisiä päiviä joukkoon mahtui pari, mutta silloinkin oli todella lämmintä. Nahka paloi, tuli rusketusraitaa ja hellemekkoa ihmeempää vaatetta ei tarvinnut.
Ja mitä tulee samuihin tylsänä kohteena, niin olen aivan eri mieltä. Itse viihdyin loistavasti. Tekemistä on aivan tarpeeksi - eiköhän tuollaisiin kohteisiin lähdetäkin enemmän nauttimaan rannoista kuin hakemaan jatkuvaa virikettä. Kaupunkilomat ovat sitten asia erikseen...
Vieras

Koh Samui

ViestiKirjoittaja Vieras » 16 Heinä 2009, 23:13

Samuilta löytyy ns. turistirysien lisäksi myös rauhallisempia rantoja. Olimme saarella joulukuussa 2007 ja säät olivat hyvät. Samet oli meidän mieleen liiankin rauhallinen.
Vieras

Paluu Aasia