New york--rahan määrä?

Canada, Yhdysvallat, Meksiko ja Karibiansaaret.

New york--rahan määrä?

ViestiKirjoittaja tammikuu11 » 09 Elo 2006, 15:32

Viikoksi new yorkiin matkaamme, onko vihjeitä paljonko rahaa kuluu? siis jos ajattelee ihan syömistä ja tekemisiä, (ainahan rahaa kuluun saa,mutta millä pärjää?)
tammikuu11

ViestiKirjoittaja maria » 23 Elo 2006, 22:46

Heippa,

itse varaisin ainakin $50/päivä ruokailuun ja tekemisiin. Riippuu tietenkin millainen majoituspaketti teillä on, ja mitä ruokailuja siihen kuuluu. Nykissä on mieletön määrä tekemistä ja näkemistä, useisiin turistikohteisiin pieni pääsymaksu.

Ostoksia tehdessä kannattaa muistaa, että hintaan lisätään vasta kassalla vero, eli maksat tuotteesta n. 8% (en nyt tarkkaan muista NY:n veroprosenttia, joten tuo luku saattaa hieman heittää) enemmän kuin hintalapussa lukee. Elintarvikkeet katsotaan välttämättömyyksiksi, joten niihin ei lisätä veroa. Myös nähtävyyksien pääsylippujen hintoihin lisätään nk. entertainment tax.

Mukavaa matkaa,
maria
maria

ViestiKirjoittaja tammikuu11 » 24 Elo 2006, 20:14

kiitos vastauksta...eli budjetti tulee riittämään toivottavasti...

8)
tammikuu11

ViestiKirjoittaja titi-nalle » 10 Loka 2008, 09:12

Just olin viikon NYkissä. Matkabudjettiin olin varannut 100 $ päivä, mutta se ei riittänyt, kokonaisbudjetti ylittyi 200 $, vaikken hirveästi ostanutkaan.

NYkissä on tippikulttuuri, ravintolan vähimmäistippi on 15 %, hyvästä palvelusta 20 %. Oppaille annetaan tippiä jne. Muistakaa että esim. tarjoilijoiden palkka koostuu käytännössä tipeistä.
titi-nalle

ViestiKirjoittaja Vieras » 10 Loka 2008, 09:14

Just olin viikon NYkissä. Matkabudjettiin olin varannut 100 $ päivä, mutta se ei riittänyt, kokonaisbudjetti ylittyi 200 $, vaikken hirveästi ostanutkaan.

NYkissä on tippikulttuuri, ravintolan vähimmäistippi on 15 %, hyvästä palvelusta 20 %. 10 % tippi ei ole riittävä, merkitsee sitä että palvelu oli huono. Myös drinkeistä annetaan tippiä. Viinlasillinen tai drinkki maksaa 10 $. Taksi lentokentältä Manhattanille tippeineen ja tietulleineen lähemmäs 70 $ Oppaille annetaan tippiä jne. Muistakaa että esim. tarjoilijoiden palkka koostuu käytännössä tipeistä.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 10 Loka 2008, 09:15

NYkissä on tippikulttuuri, ravintolan vähimmäistippi on 15 %, hyvästä palvelusta 20 %. 10 % tippi ei ole riittävä, merkitsee sitä että palvelu oli huono. Myös drinkeistä annetaan tippiä. Viinlasillinen tai drinkki maksaa 10 $. Taksi lentokentältä Manhattanille tippeineen ja tietulleineen lähemmäs 70 $ Oppaille annetaan tippiä jne. Muistakaa että esim. tarjoilijoiden palkka koostuu käytännössä tipeistä.[/quote]
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 22 Loka 2008, 21:48

Anonymous kirjoitti:NYkissä on tippikulttuuri, ravintolan vähimmäistippi on 15 %, hyvästä palvelusta 20 %. 10 % tippi ei ole riittävä, merkitsee sitä että palvelu oli huono. Myös drinkeistä annetaan tippiä. Viinlasillinen tai drinkki maksaa 10 $. Taksi lentokentältä Manhattanille tippeineen ja tietulleineen lähemmäs 70 $ Oppaille annetaan tippiä jne. Muistakaa että esim. tarjoilijoiden palkka koostuu käytännössä tipeistä.
[/quote]
:D :D
Vieras

Paluu Pohjois-Amerikka